Начало » Нуждата от витамини през летния сезон

Нуждата от витамини през летния сезон

През летния сезон човешкият организъм също изпитва необходимост от определени витамини и минерали. Топлите месеци действат изтощаващо, поради интензивните слънчеви лъчи, влажността и силните горещини. Освен това влияят върху състоянието на нашата кожа. Тя е удивителна тъкан, която участва много активно в защитата на тялото от различни външни фактори, бактерии и вируси.

Кои витамини са основни за нашия добър тонус и външен вид

Витамин А
Слънчевите лъчи влияят директно върху нашата кожа. Витамин А е важен за нейното регенериране, защита от стареене и увреждане. Този витамин играе важна роля за поддържане на добрите нива на колаген и еластин. Храните, в които се съдържа и чрез които можем да си го набавим по естествен начин са:
Портокал, пъпеш, тиква, пресен лук, сладки картофи, люти чушки, спанак, магданоз, маруля, броколи, зеле, моркови, манго, авокадо, грозде, диня, праскова, кайсия, ябълка.
В животинските храни присъства в рибата, говеждото месо и черния дроб.
Наличието на Витамин А в организма е от важно значение също и за:

  • защитата срещу вируси и бактерии,
  • укрепване на ноктите, косата и кожата
  • бързото зарастване на рани
  • нормалния метаболизъм
  • растежа на новите клетки
    Каротеноидите – растителните източници на витамин А са основни за защита на очите.
    Витамин А има и антиоксидантно действие. Има благотворно действие за хора, със заболявания на сърцето и артериите и увеличава съдържанието на добър холестерол в кръвта.
    Необходимите дневни дози Витамин А могат да бъдат набавяни и чрез прием на хранителни добавки. Продуктът Витамин А, 60 капсули 5000 IU на AroLife, осигурява максимални дневни количества от витамин А. Нуждата от този мастноразтворим витамин се повишава при физическо или умствено натоварване, в периоди на боледуване, при бременност и кърмене.

Витамин Е
Витамин Е намалява възпаленията в тялото и предпазва кожата от ултравиолетовите лъчи и свободните радикали в околната среда през горещите летни месеци. Антиоксидантните и имуномодулиращите му свойства са полезни за редица функции в организма.
Витамин Е отговаря за производството на колаген – основният градивен елемент за съединителната тъкан, състоянието на кожата, костите и ставите и тяхната здравина, подвижност и еластичност. Това е витаминът, който подпомага защитните сили, при проява на сезонни алергии.
Витамин Е зарежда тялото с енергия, засилва физическата издържливост както и функциите на сърцето, поради активното му участие в образуването на червени кръвни клетки и поддържането на запасите от витамин К, желязо и селен.
Сред храните богати на витамин Е са: бадеми, фъстъци, орехи, лешници, тофу, авокадо, броколи, маслини, спанак, свинско, агнешко и телешко месо, по-мазните риби, скариди, сардини, тиква, сушени кайсии и др. Приема на Витамин Е, като хранителна добавка, също е добро решение за набавянето му за организма. Витамин Е, 60 капсули на AroLife, осигурява необходимите дневни количества от мастноразтворимия витамин. Това е в пряка връзка с добрата физическа форма на целия организъм.
Комбинацията между витамините Е и C е добра, тъй като защитава кожата от слънчеви изгаряния.

Витамин C
Витамин C, известен още като аскорбинова киселина, също е важен за поддържането на здрава кожа и тен, когато става дума за излагане на слънце. Той играе предпазваща роля от прекия контакт със слънчевата светлина, като спомага за синтеза на колаген и намалява рисковете от пигментация. Естествения начин за набавяне е приятен, защото е свързан с консумирането на пресни цитрусови плодове, ягоди, домати, зелени зеленчуци, папая, пъпеш, нар, червени и зелени чушки, броколи, карфиол, брюкселско зеле, ананас, киви. Витамин C има тонизиращ ефект върху цялото тяло и спомага за по-лесното му адаптиране с повишените температури. Тъй като аскорбиновата киселина е разтворима във вода и се разрушава при топлинна обработка, най-добре е консумацията на плодовете и зеленчуците да бъде в техния суров вид. Пет разнообразни порции на ден могат да осигурят повече от 200 мг от този жизненоважен за тялото витамин.
Витамин C може да се набави и като хранителна добавка. Той също има силно антиоксидантно действие върху организма, като му помага да се справи със свободните радикали, а също и с естестевеното усвояване на така важния за нас елемент – желязо.

Витамин D
Той ни подпомага за адаптиране към слънчевите лъчи. Въпреки, че трябва да се внимава за прекомерни количества от него, витамин D е много важен за заздравяването на кожата, защитавайки я от появата на бръчки и от изграяния. Витамин D отговаря за доброто усвояване на калций и фосфор и помага да се развие костната тъкан правилно и пълноценно. Той е необходим за правилното функциониране на имунната, нервната и костната система.
Този витамин се намира в някои храни като гъби, яйчен жълтък, рибно масло и рибите сьомга и скумрия, но тялото не винаги успява да го набави от тях. Естествения начин за генериране на витамин D е именно излагането на слънце и то на места, където въздухът е наистина чист. Въпреки факта, че витамин D е една от най-важните добавки за хората, лекарите препоръчват да се приема с повишено внимание от хора с хронични заболявания на бъбреците, стомашно-чревния тракт, черния дроб или сърцето. Трябва да се има предвид, че всяка държава има свои собствени препоръки за приемът на витамин D, в зависимост от нейния климат и брой слънчеви дни.
AroLife предлага две форми хранителни добавки на така важния за човешкия организъм Витамин D, а именно Витамин D3 (холекалциферол) 10 µg (400 IU)60 капсули и Витамин D3 (холекалциферол) 400 IU, 20 ml.

Витамин B12
Витамин В12 е необходим за здравето не само през лятото, но и през цялата година. Той повлиява добре при проблеми, свързани с пигментацията и цялостното състояние на кожата. Това е витаминът, който участва в образуването на червени кръвни клетки в кръвта, които пренасят кислород в тялото. Той е отговорен и за деленето на кръвните клетки и образуването на ДНК.
Витамин В12 регулира имунната система, кожата и стомашната лигавица. Участва в изграждането на нервните влакна и влияе върху метаболизма, регулира метаболизма на липидите и въглехидратите, като предпазва тялото от анемия. Той е особено полезен за деца, тъй като паралелно е отговорен за растежа и развитието на всички органи. Кобаламинът влияе на психо-емоционалното състояние. Облекчава безпокойството, раздразнителността. Помага за концентриране и запаметяване на големи потоци информация. Най-богато съдържание на витамин B12 има в храните:
сирене, прясно мляко, черен дроб, яйца, червено месо.

Кои са останалите ключови фактори, освен редовния прием на достатъчно витамини за здрава кожа и жизненост по време на летния период
Със сигурност те са свързани и с начина ни на живот, нивата на стрес, количеството спокоен сън без прекъсвания, от които пряко зависят усещането за отпочиналост и състояние на очите и кожата, спортните упражнения или степента на раздвиженост на тялото ни в ежедневието, което при всеки индивид е различно, спрямо неговата възраст и натоварване.
Това, с което можем да си помогнем сами за да предотвратим уврежданията на кожата е поне да не допринасяме към множеството вредни фактори като замърсен въздух, цигарен дим, стрес и прекомерно излагане на слънце, като положим грижа за себе си в този любим за всички ни сезон.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *